De klik naar het randprofiel

Richard Brink biedt online-configurator voor het plannen van attiekafdekkingen

Schloß Holte-Stukenbrock, 20-10-2022. Om de planning van individuele randprofielen voor het afdekken van attieken voor klanten te vereenvoudigen, ontwikkelde Richard Brink een eigen online configurator. Dit tool begeleidt de gebruiker doelgericht door het hele proces: van de samenstelling van het profiel tot de gewenste maatvoering en de bestelling.

Elke dakrand is anders en toch verdienen ze allemaal een oplossing op maat, om zo de overgang tussen het dak en de muur betrouwbaar te beschermen. De als op maat geproduceerde randprofielen van Richard Brink GmbH & Co. KG voldoen dankzij hun nauwkeurige maatvoering exact aan de eisen van de klant. Bovendien zijn ze heel eenvoudig te monteren en demonteren. Dit wordt mogelijk gemaakt door het gebruik van de eigen rubberen liphouder. Dit is een houder en verbinder in één. Op maat gemaakte hoeken, verschillende materialen en diktes en poederinbrandingscoatings in alle RAL-, NCS- en DB-kleuren ronden het aanbod van de metaalwarenfabrikant af.

In drie stappen bestellen

De mogelijkheden bij het samenstellen en plannen van attiekafdekkingen bij Richard Brink zijn veelzijdig. Met de nieuwe, intuitief bedienbare online configurator wordt het plannen nu nog gemakkelijker. Met de configurator kunnen klanten randprofielen volgens hun eigen specificaties aanmaken en alle stappen in een live-weergave volgen.

De tool begint met het configureren van het gewenste profiel. Er is keuze uit verschillende soorten profielen, die als uitgangspunt dienen. Op basis hiervan worden parameters zoals materiaal, dikte, hoogtes, breedtes, oversteeklengtes, hellingshoeken, bevestigingen of houderafstanden aan de eigen wensen aangepast. Alle gegevens worden direct zichtbaar in een tekening ernaast, die alle afmatingen en een kostenberekening bevat. In de volgende stap wordt dan de vereiste maatvoering bepaald. Ook hier zijn verschillende opties voor de vormgeving mogelijk. Per maatvoering kunnen meerdere trajecten met elkaar worden gecombineerd, zodat uiteindelijk alle projectafmetingen en -kosten in één overzicht kunnen worden samengevat.

Tot slot levert de configurator voor alle maatvoeringen een gedetailleerde samenvatting van de trajectlengtes van het randprofiel. Nadat de selectie is bevestigd, worden de klantspecifieke producten direct in het winkelmandje gelegd. Vervolgens kunnen ze via het shopsysteem van de metaalwarenfabrikant worden besteld.

De randprofiel-configurator is dag en nacht bereikbaar op https://shop.richard-brink.de/kantprofile.html.