Première in het midden van de beurscomeback

Richard Brink presenteerde voor het eerst zijn badkamer- en keukensystemen op de SHK Essen

Essen, 13-09-2022. Het lange wachten werd beloond: op 6 september startte de langverwachte voortzetting van de SHK Essen. Dit is een van de belangrijkste vakbeurzen voor sanitair, verwarming, airconditioning en digitaal gebouwmanagement. Talrijke exposanten waren met een beursstand aanwezig. Voor het eerst was ook de firma Richard Brink vertegenwoordigd. De metaalwarenfabrikant maakte van de gelegenheid gebruik om zijn badkamer- en keukensystemen aan het vakpubliek te presenteren.

Met het oplichten van de rood-witte bedrijfskleuren van in hal 5 op stand 5E31 maakte Richard Brink GmbH & Co. KG op dinsdagochtend zijn debuut bij de SHK Essen. En terecht, want met zijn badkamer- en keukensystemen levert de metaalwarenfabrikant passende systemen voor veelzijdige projecten op het gebied van sanitair. De presentatie omvatte industriële en keukengoten voor het opnemen van grote hoeveelheden water, discrete binnenafwateringsgoten en een compleet innovatief systeem voor doucheruimtes.

Veelzijdig assortiment

Een van de hoogtepunten op de beursstand was de sleufgoot Lamina Indoor. Dit is een aantrekkelijke, discrete uitvoering van de afwateringssystemen van Richard Brink voor het interieur en wordt overal gebruikt waar grotere hoeveelheden water optreden. Dit is bijvoorbeeld het geval in gemeenschappelijke douches met een continue hoge belasting of in grootkeukens voor de sporadische afvoer van afvalwater.

Een maat groter is de industrie-, douche- en keukengoot Collecta, een volledig van roestvrij staal vervaardigde afwateringsgoot, die zelfs zuurhoudende vloeistoffen probleemloos kan weerstaan. Deze goot is bestand tegen de hoge eisen van zijn toepassingsgebieden, zoals grootkeukens of de industrie. De bijpassende vloerafvoeren Collectus, naar keuze met verticale of horizontale aansluitstukken, maken het aanbod compleet.

Vooral de douchebak Atrium trok veel aandacht. Met het complete rolstoelvriendelijke systeem krijgen klanten alles in één component: XPS-hellingswiggen, afdichtings- en geluidswerende banden, douchebak, geluidswerende mat, sifon en vaste HT-buis en XPS-onderbouw. Dankzij de geprefabriceerde aansluitdetails wordt de montagetijd duidelijk verkort. Door de volledig gelaste roestvrijstalen bak heeft Atrium een absoluut ondoordringbare tweede afwateringsniveau, waarmee het water ook via de gelaste aansluitstukken van de afvoerput in de sifon kan wegstromen.

Geslaagd debuut

Tijdens de vier beursdagen registreerde het team van Richard Brink ondanks de kleinere omvang een zeer groot aantal bezoekers. Deze omstandigheid zorgde voor uitvoerige adviesgesprekken en bracht waardevolle persoonlijke contacten tot stand. Dienovereenkomstig is de metaalwarenfabrikant zowel terugblikkend op de beurs als vooruitblikkend positief: “Doordat lang geen evenementen georganiseerd werden, is het merkbaar dat de beurswereld nu weer op gang moet komen. Toch is het de SHK Essen gelukt om zichzelf opnieuw als belangrijk trefpunt voor de branche te presenteren. Dat leverde ons een veelbelovend debuut op en stemt ons zeer positief met het oog op komende live-evenementen”, vat directeur Stefan Brink samen.

(ca. 3.360 Zeichen)