Perfect aangevuld, slim opgelost

De firma Richard Brink presenteert nieuwe producten voor een nog efficiëntere drainage en afwatering

Schloss Holte-Stukenbrock, 06-11-2023. Het doel is om de maatregelen voor drainage of afwatering efficiënter en de hantering voor de verwerkers eenvoudiger te maken. Daarom werkt de firma Richard Brink voortdurend aan de verdere ontwikkeling en uitbreiding van haar assortiment. Nu presenteert de metaalwarenfabrikant drie vernieuwingen – deels als aanvulling op bestaande producten, deels als zelfstandige probleemoplossers.

Het eerste nieuwe product is de perfecte aanvulling op de drainagegoot Hydra van de firma Richard Brink en dient voor het doelgericht leggen van drainagematten. Een speciaal voor de goten ontwikkelde drainagemat-adapter van thermisch verzinkt staal of roestvrij staal wordt aan de buitenkant van de gootbehuizing vastgeschroefd en fungeert zo als bevestigingselement voor de langszijde. Drainagematten met een dikte van 8 mm tot 16 mm worden vervolgens eenvoudig in de adapter geschoven en door middel van kleine weerhaken naadloos tegen de goot gehouden.

Hierdoor kan de mat vervolgens gemakkelijker en sneller worden gelegd, omdat deze door de adapter op zijn plaats wordt gehouden. Dit accessoire voorkomt het verschuiven van de mat en het binnendringen van kiezelstenen of vuil en zorgt zo voor de best mogelijke drainage. Hieraan draagt ook de trechtervorm van de adapter bij. Deze leidt de neerslag via bij de Hydra passende sleuven doelgericht naar de drainagemat. Flexibele buisaansluiting voor dagkanten

De metaalwarenfabrikant ontwikkelde als accessoire voor de afwateringsgoten een dagkantafwatering. Deze wordt gebruikt als een directe gootaansluiting in de dagkant via een aansluitmof onder de goot niet mogelijk is. Dit is vooral het geval bij vensters en deuren als gevolg van de dagkantdiepte. De doordachte dagkantafwatering zorgt als uitbreiding van afwateringssystemen voor een inspecteerbare buisaansluiting.

Deze kan dankzij zijn vorm de dagkant overbruggen.

De leveringsomvang omvat de afwatering met boven- en onderstuk, een mof inclusief revisiedeksel en het benodigde bevestigingsmateriaal. Naast de standaardafmeting met een lengte van 350 mm, een breedte van 170 mm en een hoogte van 20 mm biedt Richard Brink GmbH & Co. ook maatwerk volgens individuele specificaties aan.

Strakke uitstraling langs de gevel

Bij dit nieuwe product hoort ook een nieuwe afdekrail voor noppenbanen. Hiermee realiseert u in een handomdraai een strakke en rechte zichtrand aan opgaande vlakken. Voor het opnemen van gangbare banen wordt het product in twee verschillende uitvoeringen en afmetingen vervaardigd. Ook kunnen speciale maten op verzoek van de klant gerealiseerd worden. Tijdens de montage wordt de rail eenvoudig over de noppenbaan geplaatst. Door de afsluitende bestrating wordt deze tegen de gevel gedrukt en daardoor voldoende gefixeerd. Zo kan het systeem helemaal zonder gereedschap opgebouwd worden. Bovendien beschermt de rail het anders blootgestelde deel van de noppenbaan tegen UV-straling.

Het bovenbeen heeft perforaties in afstanden van 20 mm. Deze zorgen ervoor dat de neerslag van de gevel doelgericht in de richting van de noppenbaan wordt geleid. De geleverde lengte van de 1 mm dikke afdekrails bedraagt bij alle uitvoeringen 3.000 mm.